Vi vill att du ska göra
en god affär

Colligio är ett piggt och modernt konsultbolag inom offentlig upphandling. Tack vare den breda kompetens och erfarenhet som våra medarbetare har, kan vi erbjuda högklassiga och kompletta tjänster inom upphandling av varor, tjänster, IT och entreprenader.

Högklassiga och kompletta tjänster

Vårt fokus är att du som vår kund ska lyckas med dina upphandlingar och göra goda affärer. Med affärsmässig förståelse och stort engagemang ger vi stöd genom hela upphandlingsprocessen – från planering till avtalstecknande. Vi kan fungera som projektledare för hela upphandlingen eller vara delaktiga i delar av den, till exempel som rådgivare eller juridiskt stöd.

Du kan även dra nytta av vår kunskap och erfarenhet om offentlig upphandling via våra populära utbildningar. Hos oss kan du lära dig mer, oavsett om du är ny på området eller en erfaren upphandlare.

Det började i Falun

Colligios konsultverksamhet inom offentlig upphandling startade i september 2008 som ett affärsområde inom dåvarande Allego i Falun. Till en början hade man sju anställda. 

Tack vare sin upphandlingskompetens och utbildningsverksamhet fick Allego på den tiden många förfrågningar från upphandlande myndigheter och enheter om att hjälpa dem i upphandlingsärenden. Allego beslöt sig för att satsa på att hjälpa offentliga myndigheter att göra bättre upphandlingar – och Colligio föddes.

Genom åren har efterfrågan på Colligios tjänster ökat konstant och idag har vi närmare 40 medarbetare fördelade på våra kontor i Falun, Stockholm, Norrköping, Jönköping, Karlstad, Malmö och Göteborg. Kontoret i Falun – där verksamheten startade – är fortfarande lite av vårt huvudkontor och det är även här bolagets ekonomifunktion finns.