Vi finns nära dig
Med upphandlingskonsulter från Falun i norr till Malmö i söder finns vi alltid nära dig. Tack vare den breda kompetens och erfarenhet som våra medarbetare har, kan vi erbjuda högklassiga och kompletta tjänster inom offentlig upphandling av varor, tjänster, IT och entreprenader.
Vårt fokus är att du som kund ska lyckas med dina upphandlingar och göra goda affärer. Med affärsmässig förståelse och stort engagemang ger vi stöd genom hela upphandlingsprocessen – från planering till avtalstecknande. Vi kan fungera som projektledare för hela upphandlingen eller vara delaktiga i delar av den, till exempel som rådgivare eller juridiskt stöd.
Du kan även dra nytta av vår kunskap och erfarenhet om offentlig upphandling via våra populära utbildningar. Hos oss kan du lära dig mer, oavsett om du är ny på området eller en erfaren upphandlare.
Med rötterna i Falun
Colligios konsultverksamhet inom offentlig upphandling startade i september 2008 som ett affärsområde inom dåvarande Allego i Falun. Till en början hade man sju anställda.
Tack vare sin upphandlingskompetens och utbildningsverksamhet fick Allego på den tiden många förfrågningar från upphandlande myndigheter och enheter om att hjälpa dem i upphandlingsärenden. Allego beslöt sig för att satsa på att hjälpa offentliga myndigheter att göra bättre upphandlingar – och Colligio föddes.
Genom åren har efterfrågan på Colligios tjänster ökat konstant och idag har vi närmare 40 medarbetare fördelade på våra kontor i Falun, Stockholm, Norrköping, Jönköping, Karlstad, Malmö och Göteborg. Kontoret i Falun – där verksamheten startade – är fortfarande lite av vårt huvudkontor och det är även här bolagets ekonomifunktion finns.
Vill du veta mer om vad vi kan göra för dig?
Välkommen att kontakta VD Johan Lundvall, 08-120 470 01 eller johan.lundvall@colligio.se